usługa door to door

Usługa door to door – etapy

Najczęściej jednak usługa door to door oznacza przewóz osób busami od drzwi do drzwi lub inaczej od adresu

Najczęściej jednak usługa door to door oznacza przewóz osób busami od drzwi do drzwi lub inaczej od adresu do adresu. W takim systemie klient wsiada do busa spod wskazanego adresu. Może to być np. dom, praca, hotel itp. i przywożony jest pod wskazany adres.

Aktualnie w Polsce jest wiele firm przewozowych realizujących taki rodzaj usługi transportowej ludzi w kraju i za granicą. Większość z tych firm wszystkie czynności takiej usługi przeprowadza online. W związku z tym można ogólnie podzielić je na kilka etapów. Mogą się one nieco różnić w przypadku poszczególnych firm.

Usługa “door to door” – etapy

Pierwszą czynnością firmy przewozowej świadczącej usługi przejazdu od adresu do adresu w celu obsługi potencjalnego klienta w formie online jest przygotowanie strony internetowej tej firmy. Na takiej stronie powinny być umieszczone wszystkie niezbędne etapy zmierzające do realizacji usługi transportowej dla klientów.

Zazwyczaj można wyszczególnić następujące etapy powyższej usługi „door to door” dla ludzi udających się w podróż:

  • W istniejącą na stronie wyszukiwarkę klient musi wpisać nazwę miasta, z którego chce wyjechać oraz nazwę miejscowości, do której chce dotrzeć. Wyszukiwarka jest tak zaprojektowana, że w wynikach wyszukiwania takie połączenia oznaczone są dodatkowo jako od adresu do adresu;
  • Wyniki na liście najczęściej są zaznaczone etykietką w określonym kolorze z nazwą od adresu do adresu;
  • Następnie jest opcja kup bilet i wtedy należy podać adresy początku i końca podróży oraz inne niezbędne dane, dalej jest komenda opłać zamówienie.
  • W dalszej kolejności przewoźnik dzwoni do klienta, który odbiera telefon, aby ustalić szczegóły podróży, m.in. orientacyjny czas odbioru i przejazdu;
  • W następstwie powyższego kierowca odbiera pasażera ze wskazanego adresu i pomaga z bagażami;
  • Bez względu na charakter podróży tj. odwiedzanie rodziny, wyjazd do sanatorium, czy do pracy klient wysiada pod wskazanym przez siebie adresem;

Usługa door to door – inny sposób jej załatwiania

Inna firma ma nieco odmienny sposób załatwiania usługi „door to door” i jej etapy są następujące: miejsce w busie można zarezerwować albo e-mailem lub za pomocą specjalnego formularza, bądź online, która jest polecaną formą.

Po dokonaniu rezerwacji przewoźnik wysyła do klienta umowę zgłoszenia oraz dokładną instrukcję dalszych etapów realizacji zlecenia. Na stronie internetowej takiej firmy transportowej jest także szereg informacji dla pasażerów na temat usługi od drzwi do drzwi.

Klient ma także możliwość zadawania konkretnych pytań poprzez wypełnienie formularza kontaktowego danej firmy. Aby uzyskać odpowiedź, musi określić typ pytania. Pytanie takie wybiera się z listy, podaje się nazwisko i imię, e-mail, telefon, dokładny adres, państwo, regiony i miasta. W tym przypadku należy również wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych do określonych celów.

usługa door to door

Odpowiedzi na wybrane pytania zadawane przez klientów korzystających z usług transportowych „door to door” busem

Należy zaznaczyć, że większość firm, które realizują usługi transportowe od drzwi do drzwi dla ludzi na swoich stronach internetowych publikują najczęściej zadawane pytania klientów i dają konkretne odpowiedzi.

Jedno z tych pytań dotyczy czasu odbioru i dojazdu do miejscowości docelowej. Dany przewoźnik odpowiada w następujący sposób: ze względu na charakter przewozów podana godzina odbioru i dojazdu jest orientacyjna. Nie mniej jednak firma transportowa przed planowaną datą wyjazdu informuje pasażera o szczegółach podróży, czyli godzinie odbioru i czasie przejazdu. Natomiast trasę podróży ustala się na bieżąco na podstawie rezerwacji klientów. Każdy przewoźnik bardzo się stara, aby czas przejazdu był jak najkrótszy.

Dodatkowe pytania do przewoźnika

Inne pytanie do przewoźnika wiąże się z długością czasu oczekiwania kierowcy na niego w umówionym miejscu odjazdu. W odpowiedzi przewoźnik określa długość czasu oczekiwania na pasażera jako 15 min w umówionym miejscu odbioru. Po upływie tego czasu kontaktuje się on telefonicznie z klientem w celu ustalenia przyczyn nieobecności. Ewentualnie ustala czas dalszego oczekiwania, ale nie dłuższego niż dodatkowe 15 minut.

W odpowiedzi na kolejne pytanie podróżnego dotyczące wielkości bagażu, który może zabrać ze sobą w podróż przewoźnik informuje, że pasażer może bezpłatnie przewieźć ze sobą jeden bagaż podręczny oraz jeden bagaż podstawowy. Natomiast ich wymiary i ciężar ustala przewoźnik.

Inne odpowiedzi na zadawane pytania przez klientów dotyczą następujących kwestii:

  • zakupu biletów,
  • zmian na zakupionym bilecie tj. danych pasażera i data przejazdu,
  • zwrotu biletu, bądź anulowania biletu,
  • płatności, ulg i promocji oraz reklamacji.

Z powyższego wynika, że etapy usługi „door to door” są bardzo dogodne dla osób wybierających się w podróż busem. Jasno bowiem precyzują jak należy załatwić sobie transport w wybranym przez siebie kierunku. Dodatkowo łatwo się jest skomunikować z firmą przewozową, czy kierowcą busa. Robimy to, jeżeli mamy konkretne pytania lub wątpliwości i nie znaleźliśmy ich na stronie internetowej firmy. Taką rozwojową firmą jest Traf Bus, która aktualnie dość szybko dopracowuje swoje propozycje przewozowe.

Pin It