podróż z Polski do Niemiec

Podróż z Polski do Niemiec – krok po kroku do Lipska

Planujemy wycieczkę 3-dniową z Łodzi do Lipska w Niemczech. Jest nas 4 osoby. Nie jest to pierwszy nasz pobyt w tym kraju. Zwiedziliśmy już Berlin i Drezno. Poprzednie nasze 2-dniowe podróże do Niemiec odbyliśmy zamówionym busem ok. pięciu lat temu. Wtedy jeszcze nie było opcji zamawiania takiego auta online krok po kroku, czyli door to door. Nie mniej jednak udało nam się załatwić wyjazd z Łodzi do wyżej wymienionych miejsc tym środkiem komunikacji, jak również powrót. Pragniemy zaznaczyć, że były to bardzo udane wypady, a podróże wyjątkowo wygodne i bezpieczne. Planujemy naszą wycieczkę na wiosnę przyszłego roku. Podróż z Polski do Niemiec – jak to się odbywa krok po kroku?

Przygotowanie wycieczki do Lipska – podróż z Polski do Niemiec – krok po kroku

Pierwszy krok: przeglądamy dostępne w Internecie informacje dotyczące ciekawych do zwiedzenia miejsc w Lipsku. Szczególnie interesują nas muzea, kościoły, zabytki oraz ZOO. Wybraliśmy do zwiedzenia następujące obiekty w Lipsku:

• Pomnik Bitwy Narodów, który jest nie tylko punktem rozpoznawczym dla miasta Lipska, ale także najwyższą budowlą monumentalną w Europie. Upamiętnia on największą bitwę okresu napoleońskiego w 1813 roku mająca miejsce w okolicach Lipska.
  • Miejskie ZOO z bardzo widocznym programem ochrony i 850 gatunkami zwierząt, ptaków itp. zorganizowanych w naturalnych siedliskach podzielonych na strefy tematyczne.
  • Kościół św. Tomasza w Lipsku, który jest położony przy ul. Thomaskirchhof 18. Jest on jednym z dwóch głównych kościołów Lipska. Znany jest jako miejsce działalności Johanna Sebastiana Bacha i chóru chłopięcego św. Tomasza. Chór ten jest aktualnie najstarszy w Niemczech.
  • Museum of City History Leipzig, Old Town Hall. To jest Muzeum historii lokalnej w Lipsku. Muzeum prezentuje wystawę sztuki, rękodzieła, dokumentów i innych artefaktów związanych z historią i kulturą Lipska.

Przekonaliśmy się, że tych atrakcji w Lipsku jest bardzo wiele, ale mamy ograniczony czas i portfel, więc wybraliśmy najważniejsze miejsca. Następnie szukamy przewoźnika w Internecie. Firm transportowych jest dużo, ale wybieramy taką, która oferuje wyjazd z Łodzi, a dodatkowo pomaga nam w znalezieniu noclegów. Znajdujemy miejsca w motelu w pobliżu Lipska. Stać nas na wynajem busa na 3 dni, więc wycieczka będzie udana.

podróż z Polski do Niemiec

Kolejne trzy kroki – podróż z Polski do Niemiec

Drugi krok: na liście u przewoźnika wyróżniającym się kolorem na etykietce będzie zaznaczony „adres-adres”. Przed zakupem biletu śledzimy w Internecie naszą trasę do Lipska określoną na mapie przez przewoźnika. Następnie kupujemy bilety do Lipska i z powrotem podając adresy początku i końca podróży oraz ustalamy wynajem busa na 3 dni. Przedstawiamy też szczegóły dotyczące naszego pobytu i planu zwiedzania Lipska. Jednocześnie planujemy dwa krótkie postoje na kawę i herbatę oraz czynności higieniczne. W podróż bierzemy kanapki i napoje. Nie planujemy postojów na posiłki, bowiem ta podróż w jedną stronę trwa ok. ośmiu godzin. O tym wszystkim informujemy przewoźnika, aby przygotować kierowcę na takie nasze zamiary. Dochodzimy do porozumienia z przewoźnikiem i płacimy za zamówienie. Bilety można również zamówić przez telefon, SMS-em lub przez formularz kontaktowy. Wybrany przewoźnik przyjmuje opłaty elektronicznie, więc za bilety zapłacimy ze swojego banku.

Trzeci krok: odbieramy umówiony z przewoźnikiem telefon i ustalamy dodatkowe szczegóły podróży m.in. orientacyjny czas odbioru i przejazdu w obu kierunkach i plan zwiedzania. Każdy z nas pakuje i sprawdza dokumenty, które musi wziąć w podróż, a z nich najważniejszy to dowód, czy paszport oraz ubezpieczenie. Nie zapominamy o apteczce pierwszej pomocy i ewentualnie lekach, które przyjmujemy regularnie. Notujemy też najważniejsze telefony pomocowe w Lipsku. Zabieramy też pieniądze w określonej kwocie i karty bankomatowe.

Czwarty krok: Kierowca odbiera nas ze wskazanego adresu i pomaga z bagażami. Jedziemy wg planu do Lipska przez kilka miejscowości w Polsce i Niemiec. Pierwszy punkt, zanim dotrzemy do celu, to motel koło Lipska. Musimy się w nim zameldować, odświeżyć, zjeść posiłek i wyruszymy do Lipska, aby rozpocząć zwiedzanie.

Wybraliśmy w podróż busem na naszą wycieczkę nową firmę transportową Traf Bus. Mamy nadzieję, że wyjazd będzie udany.